perjantai 14. maaliskuuta 2014

Yksiväristä ja palloja

Viime aikoina on ompelupöytä vetänyt luokseen ja kun kauppaan oli tullut ihania gollege- ja trikoo kankaita niin pakko se oli ommella. 


Kankaana pallotrikoo, koko 134 cm. Kaava Ottobre 1/2014, Owl Princess.
Lehti oli minulle uusi, ystäväni suositteli sitä. Lehden mallit ovat juuri sopivan kapeita meidän neidille, vähän on pituutta lisättävä mittoihin.

Tunikan kaveriksi tein hupparin


Kankaana punainen joustogollege, koko 134cm. Kaava samasta lehdestä, Organic Star. Lehden mallista poiketen vuoritin vain hupun. 

Oli taas kiva ommella ihan mallista. Yleensä olen tehnyt vain peruspaitoja ja housuja. Nyt, kun kaupassa katselin, niin kaikkea uutta on markkinoille saapunut, kuten tuo framilon nauha. Minä kun olen rypyttänyt vain ihan vanhanaikaisesti apulankaa käyttäen, nyt ei tarvitse kuin venyvä framilon laittaa niin tulee rypytystä. 

Ompelukoneen vaihtoa jo vähän pohjustin isännälle, olis niin kiva saada kone, jossa on kaksoisneula mahdollisuus.  Minulla kun on vain tuollainen vanha perus Singer, jossa on suora- ja siksak ommel sekä nelivaiheinen napinläpi ommel. Onneksi saumuri on melko uusi :) 

Kiva, kun poikkesit!


2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos Paulette! Meidän neitikin tykkäsi näistä, kun tuo helma on vähän kellomainen. Pyörähtää kivasti :)

      Poista