maanantai 30. syyskuuta 2013

Mieluinen käsityö

 
Leila haastoi kurinblogissaan kertomaan mieluisesta käsityöstä
 tai mitä käsityötä mieluiten tekee.
 
Pahan pisti, en minä osaa sanoa mikä on se kaikkein mieluisin käsityö....kerron vähän käsityöhistoriastani.
 
 
Äitini aikoinaan minuun istutti tämän käsityöinnostuksen ja siitä lähtien kaikki mitä olen tehnyt ovat olleet vuorollaan niitä mieluisempia. Silloin kun olin pieni, noin 5 vuotias, meillä aloitettiin ns. kesäkäsitöiden hankinta. Aina kesäloman ekana päivänä kävimme hakemassa tarvikkeita. Ensimmäiset, jotka muistan, olivat vohvelipyyhkeet. Vohvelikankaaseen pujoteltiin värikkäitä puuvillalankoja ja minä tykkäsin, sinä jouluna tais jokainen sukulainen saada pyyhkeen. Taitojen karttuessa vuoroon tuli kanavatyöt, niitä rakastin :) Joka kesä tehtiin jotain....
 
Teininä innostuin neulomisesta ja ompelusta. Vaatteita teen vaihtelevasti vieläkin ja neulomista rakastan....
 
Aikuisena aloin kokeilemaan kaikenlaista....
 


Kuultokirjontaa tein useamman vuoden putkeen.
 

 
Vapaalankahuovutus on ihanaa, sillä voi helposti tehdä esim. hartiahuiveja. Vieläkin syntyy huiveja aina silloin tällöin.
 
Neulahuovutus ei vienyt mennessään, siitä en kauheasti pitänyt.
 

 
Kun erehdyin kokeilemaan kangaspuita, niin se oli rakkautta ensisilmäyksellä :)
 

 
Ensimmäienä tein shaalin, seuraavana keinutuolinmatto.
 


Myöhemmin on tullut tehtyä kaikenlaista puilla.....paitsi mattoja ;)
 

esim. pöytäliina.
 
 
Nallet ovat vieneet sydämeni täysin, tässä ensimmäiset....
 


 
Ryijytekniikalla olen tehnnyt esim. kehysryijyjä...
 


Nyt on pakko lopettaa....
 
Tässä vähän minun käsityöharrastuksestani....
 
Loppujen lopuksi taidan tykätä eniten neulomisesta, kutimet ovat aina minun mukana :)
 
 
Käsityökopassa odottelee muutamat sukat ja vähän isompikin työ viimeistelyä, niillä osallistun sitten Leilan haasteeseen Mieluinen käsityö.
 
 
Kiva, kun poikkesit visiitillä!
 

 

4 kommenttia:

  1. Hei minä olen tehnyt samanlaisen kuin tuo toinen ylhäältä. Siinä oli vaan tuo pohjakin valkoinen :)

    VastaaPoista
  2. Jee, sen nimi on "Kyyhkysen pesä", oli muuten kiva tehdä vai mitä?

    VastaaPoista
  3. Aivan ihania ovat kaikki nämä käsityösi!!! Ehkä minä kuitenkin tykkään noista nallukoista eniten....niin ja minullahan on yksi tuolla oman kaappini päällä. lapsukaiset tietävät, että se on mumman oma nalle ja mumma vain saa sillä leikkiä:)
    Kiitos Eija näistä ihanuuksista ja onnea arvontaan.

    .....enpä tohdi vieläkään laittaa atc vaihtoamme...nuo kutimet, nuo kutimet:):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Leila, ei mitään kiirettä. Kutimet kutsuvat myös minua ;)

      Poista