maanantai 11. maaliskuuta 2013

Neulemekko


Neulemekko on tehty Suuri Käsityö -lehden ohjeella,
malli on norjalaissuunnittelijoiden Arnen ja Carloksen.
Hehän ovat tunnettuja neulepalloistaan ja -nukeistaan.
Mekkossa on sama malli kuin neulenukeillakin :)

Lankana on konepestävä Dalegran Falk ja puikot 3,5,
lankaa kului lilaa 200g ja valkoista 100g. Mekon koko 116cm.

Lämmin siitä tais tulla, sellainen talvikäyttöön sopiva.
Tykkäsin tehdä ja kerrankin ohjeen langanmenekki
oli just eikä melkein.

Mekko tehtiin pyöröpuikoilla
ja siinä ei ole ommeltavia saumoja. Sopi minulle, 
kun en erityisen innokas ole neulomaan saumoja :) Vähän olen 
prässännyt vinoon tuolla vasemmalla,
käytössä ei huomaa.

Eikuin uutta puikoille.....

Neulomisiin!



8 kommenttia:

  1. Ihana pallollinen liivihame !
    Kyllä on kaunis ;O

    VastaaPoista
  2. Oikein kaunis. Täytyypä laittaa ohje oikean korvan juureen. Minulla noita pieniä prinsessoja joille vois tikuttaa tuollaisen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pilvikirsikka! Sain tämän mekon saajalta tilauksen puuvillaisesta samanlaisesta :)

      Poista
  3. Onpas kaunis! Minä en moista osaisi tehdä. Olen niin sukka-ja lapastekijä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tanja! Niin minäkin luulin olevani vain sukka-lapasihminen, mutta.... rohkeasti vain kokeilemaan ohjeet on nykyään hyviä.

      Poista