sunnuntai 3. maaliskuuta 2013

Haaste

Sain Pilvikirsikalta tällaisen haasteen.

Yritän vastata kysymyksiin :)

1. Mikä on kunnianhimoisin käsityöhaaveesi?
Haaveeni ovat kovin pieniä, haluaisin oppia tekemään 
kaunista palmikko- ja pitsineuletta. En osaa kumpaakaan.

2. Mikä on kunnianhimoisin toteutuneista käsitöistä?
Se on ylivoimaisesti se, kun rakensin kangaspuihin
pöytäliinaloimen kahteen tasoon. Loimilankana oli
ohut pellavalanka ja lankoja oli n. 2800.
Muistaakseni kahteen kertaan jouduin sitä 
korjaamaan ohjaajani avustuksella.
Kutoja onnistui tekemään siitä pöytäliinan. Olin melko ylpeä...

3. Jos olisi aikaa ryhtyä tekemään käsitöitä, jääkö joskus aloittamatta,
kun et osaa päättää mitä tekisit?
 Eipä juurikaan, yleensä kyllä keksin mitä teen :)

4. Mitä käsitöitä teet mieluiten?
Tällä hetkellä neulon.

5. Liittyykö ammattisi käsitöiden tekemiseen?
Ei varsinaisesti, mutta kyllä lasten kanssa
puuhataan välillä käsitöitäkin.

6. Vallitseeko työpisteessäsi (tai missä ikinä välineitä 
sälytätkään) totaalikaaos vai sotilaallinen järjestys?
Välillä on kaaos ja välillä on kaikki järjestyksessä, 
riippuu siitä mitä olen tekemässä ja kuinka kauan.

7. Mitä käsityömateriaalia sinulla on varastossa valmiina odottamassa,
mutta et ole koskaan tehnyt siitä mitään?
Löysin joulun aikaan kaapista pussillisen, noin 1kg,  lankaa
 ja en edes muista koska olen sen hankkinut ja mitä siitä piti tehdä :)
Lisäksi siellä on sukkalankoja odottamassa...

8. Millaisella mielentilalla teet käsitöitä?
Olen huomannut, että teen käsitöitä, kun olen hermostunut 
ja mietin jotain ratkaisematonta asiaa. Teen käsitöitä aina, kun on
pienikin hetki. Minulla kulkee käsilaukussa pieni matkatyö.
Telkkaa katsellessa neulon, oikeastaan käsityöt on
mukana, joka hetkessä.

9. Oletko keksinyt joskus mielestäsi uuden idean tai toteutus-
tavan käsitöissäsi?
Varsinaisesti en, mutta minun on joskus todella vaikea seurata ohjeita.

10. Minkä kouluarvosanan annat käsityötaidoillesi?
Annan itselleni täyden 10. Käsitöistäni tulee minun näköisiäni.

11. Mikä on ainulle rakkain jonkun muun sinulle tekemä
käsityö?
Lasteni ja äitini minulle tekemät ovat kaikki rakkaita.
Minusta on ihanaa, kun saan jonkun muun tekemät sukat tai huivin.
Tiedän silloin, että tekijä on ystäväni ja ajatellut minua.

Tämä piti jakaa eteenpäin, mutta en nyt lähde
tekemään sitä. Kaikki halukkaat voitte vastailla
näihin kysymyksiin.

1 kommentti:

  1. Kiitos kun vastailit. Mukavaa lukea täällä blogeissa käsityöläisten aatoksia.

    VastaaPoista